Linköping

Idag gjorde dom röntgen för att se om det finns vätska kvar. Dom hittade vätska precis vid levern. På tre olika ställen och man kommer bara komma åt ett av dom sa läkaren. Dom andra två är inte så mycket så det går inte att komma åt det. Dom sa att kroppen kan hantera det själv. Eller om det blir mer så kan man ta ut det.

Men imorgon ska dom iallafall tömma det dom kommer åt. Dom tror min feber beror på det för det är en infektion. 

Min mamma och Malte har varit här idag. Dom kom med matlådor. Det är så himla gott med mat hemifrån då den är smaksatt!

Har haft olika läkare som gett mig olika besked varje dag. Idag kom äntligen min egna läkare in. Och han är verkligen så positiv. Han sa även att jag snart är hemma. Det är bara eller bara å bara...Men mitt crp måste ner. Det kan förändras snabbt å det kan ta tid. Men han tycker jag är väldigt pigg och rörlig av mig att han ser inget som kommer bli fel mer. 
Får hoppas på det bästa.

Imorgon ska Henke komma hit. Utan Malte dock. Man behöver lite tid för att prata tillsammans också.

Har även fått kontakt med några andra som lever med stomi dagligen. Så skönt att kunna fråga dom hur det är och så. 

Blev lite besviken på en sköterska som sa till mig att jag kan ju sola med linne i sommar. Jag blev helt chockad. 
Jag skäms inte för att jag har den. Om det är de jag behöver för att överleva så lätt!!
Jag var tvungen och fråga vad hon menade. Tänkte att man kanske inte får sola att det kanske är farligt? 
Nej då sa hon för att jag ska slippa visa att jag har en stomi.
Jag sa till henne att det är sak man ska vänja sig vid. Men det är klart som fan att jag ska sola med bikini för det! 
Visa ska inte jobba inom vården som jag skrivit innan.

Kommentera inlägget här :