Onsdag

Dagen kunde börjat lite bättre. Ringer dagis för att kolla om Malte ätit där idag. Han åt nämligen ingenting igår där. 

Men då hör jag ingenting i telefonen. Min mobil krånglar. Åker iallafall bort och hämtar Malte. Tycker han kunde få vara med mig nu när jag ändå är pigg.

Vi åker till stan för att handla mat med mormor. Vi tankar på vägen hem. Ber min mamma gå ut och tanka för jag pratar i telefon. 
Skulle jag aldrig gjort. Hon tankar en full tank med bensin..Vi har disel..
Vi fick ringa bärgaren som fick köra bilen till svenstigs. 
Det räckte inte att svärmor backade på en sten med bilen i helgen tydligen..
Förhoppningsvis får jag bilen till helgen!

Jag och Malte har precis ätit kålsoppa med nybakat bröd. Så enkelt å gott. Nu ska jag försöka få han till att sova en stund. Tror vi ska ut och gå en sväng sen när Henke kommit hem. Lite frisk luft är bra!

Kommentera inlägget här :