Sjukhus

I tisdags förra veckan på kvällen. Jag fick smärtor i magen som jag inte kunde hantera. Fick söka mig till akuten. Blev inlagd på medecin c. Jag fick morfin väldigt ofta den natten. 

På morgonen började smärtorna släppa.
Dom gjorde röntgen och hade kontakt med Linköping. 
Det visade sig att min tunntarm är väldigt trång. 
Jag blev skickad till Linköping på onsdagskvällen ifall det skulle bli operation.
På torsdagen gjorde dom fler röntgen och läkaren sprang fram och tillbaka. 
Jag mådde bra och kände bara att jag ville hem. Hem till Malte. Så fort jag tänkte på han kom tårarna. Hur länge ska jag behöva vara ifrån honom.
På fredagen gjorde dom en sista röntgen. Dom ska återkomma med svar nu till veckan. 
Hur dom ska gå tillväga med detta. Om dom ska behandla med medecin eller operera bort det trånga. 
Har blivit sjukskriven två veckor. Ska äta vänlig kost så magen mår bra tills jag får ett besked.

I fredags eftermiddag fick jag åka hem. Att få äntligen träffa Malte. Det kändes så bra. Han har varit väldigt fast vid mig sen jag kom hem. Inte konstigt alls. Han är mitt allt. 


Kommentera inlägget här :